FANDOM

Nastolatek.pl - pierwszy polski serwis internetowy poświęcony dla nastolatków. Artykuły, wiersze i wywiady dodawane są przez użytkowników by później redakcja poprawiła teksty i umieszczała je na vortalu. Nastek to nie tylko strona główna. Na forum istnieje wielka społeczność ludzi udzielających się w różnych tematach.

HistoriaEdytuj

Lata 2000-2004Edytuj

Życie nastolatków nie jest proste, muszą gdzieś się wyżalić, poradzić kogoś, co czasem jest niemożliwe...
Kiedyś pewien osobnik płci męskiej, chcący zmienić świat, mając ówcześnie 15 lat, wpadł na pomysł zrobienia portalu dla młodzieży, by mogli choć trochę uciec od szarej i brudnej rzeczywistości. Stało się to pewnego zimowego wieczoru, kiedy, odpoczywając z przyjacielem, niejakim "Robalem", doznali olśnienia i postanowili zrobić coś wielkiego dla ludzkości. Zbawić świat! A raczej wybawić biedne, nastoletnie serca od tego, z czym sobie nie radzą. Był wówczas rok 2000. Ku zdumieniu wszystkich koniec świata nie nastąpił, ale zaczęła się Nowa Era, którą powinniśmy zatytułować "My - nastolatkowie".
Nastek1.jpg

Pierwsza wersja serwisu

Data, którą powinien pamiętać każdy młody człowiek to początek stycznia 2001 roku, kiedy to plan Wojtka został zrealizowany. Powinien dziękować mu za to biedny, nie mogący znaleźć w niczym ucieczki od problemów nastolatek. Ja w każdym razie jestem mu bardzo wdzięczna (tu brawa). Nie myślcie jednak, że jest on idealny, bo kiedy wychodzi z niego mały szatanek, to (o-ho-ho!) lepiej uciekać mu z drogi.
Nastek2.jpg

Pomijając pomoc młodym ludziom, Wojtek zapewnił rozrywkę i możliwość rozwoju jakże skromnej i wielce ambitnej przedstawicielce płci pięknej, niejakiej Dobrawce vel Katarzynie. Ona to pewnego letniego wieczoru chciała pokazać się ludziom z tej lepszej strony i, pokonując obawy, wysiliła swe szare komórki - postanowiła pogadać z redaktorem naczelnym (tu westchnięcia podziwu, ochy i achy), po czym została przyjęta na okres próbny. Bardzo szybko awansowała, nie utrzymując bliższych, poza czysto przyjacielskimi, kontaktów z szefem.
Nastek3.jpg

Vortal, utworzony dzięki pomysłowi Wojciecha, w miarę upływu czasu i rozwoju cywilizacji przechodził liczne metamorfozy (sugerowane częściowo przez Użytkowników). Redakcja również się zmieniała: jedni odchodzi, inni przychodzili. Zapytajmy, co myśli ona o tej stronie i nieziemskim pomyśle Wojtka.
Nastek4.jpg

Na drugim zlocie(od lewej):

Siasia, Cyberbo, Alex, Zaharka i Wojtek

Pierwsza zabrała głos nasza niezastąpiona korektorka Justine:

"Każdy młodzik potrzebuje miejsca, któremu może powierzyć swoje myśli i przeżycia. Kiedy cenzura zaczyna działać na nerwy, kiedy potrzebna jest rada i opinia - Nastolatek.pl jest do dyspozycji. Ta stronka jest jak jeden wielki pokój na czacie, gdzie możesz się wygadać przed rówieśnikami. Poza tym kształtuje zdolność posługiwania się językiem. Im więcej artów piszesz - tym mniej zastrzeżeń do wypracowań ma Twoja polaczka."

Teraz kolej na Cyberbo:
Vortal04.jpg

Vortal - 2004

"Nastolatek.pl jest najlepszym przykładem na to, że zapał i pasja są gwarantem sukcesu. Największy portal młodzieżowy w Polsce powstał z inicjatywy kilku gimnazjalistów, teraz pod okiem jednego z nich, dziś już poważnego, dystyngowanego Pana Redaktora Naczelnego - Budysia, tworzony jest przez młodych ludzi interesujących się dziennikarstwem z całego kraju."

A jak stoimy w oczach naszych byłych redaktorów? Oto zdanie Galea, dzięki której w dużej mierze vortal ten jest taki, jak widzicie:
"Przeczytałam setki artykułów, przy którym próbowałam wcielać się w ich autorów- poznałam nowe uczucia, sytuacje, problemy. Pomijając to, że może właśnie dzięki sprawdzaniu artów nie mam problemów z językiem polskim, serwis dał mi szansę spotkania wspaniałych ludzi, nauczył dobrze postrzegać świat i uchylił rąbka tajemnicy odpowiedzialności w pracy w dorosłym życiu. Stał się po prostu częścią mnie.
Galea"
- Galea była zastępcznią naszego Bożyszcza, niestety zrezygnowała na własną prośbę - chciała poświęcić się szkole. :Dziękujemy jej za to, że tyle dla nas zrobiła.
Forum04.jpg

Forum - 2004

A co sądzą userzy? Głos zabrała PaMkAa:
"Strona pod względem graficznym jest efektywna i przede wszystkim łatwa w obsłudze. Moim zdaniem taki serwis jest potrzebny, by wiele zamkniętych w sobie osób anonimowo mogło napisać o swoich odczuciach, przeżyciach i ważnych wątkach ze swojego życia. Strona ogólnie bardzo mi się podoba i wydaje mi się, że każdy powinien ją odwiedzić. Myślę, że wiele artykułów daje wiele do myślenia. Ja, pokazując mojej koleżance tą stronę zwalczyłam w niej egoizm..." Wzorowa użytkowniczka. ;)
Dziękuję Wszystkim za krótkie wypowiedzi. Tak oto kształtuje się nasza strona, która walczy o miano lekarza nastoletnich serc i dusz. Dziękuję za doczytanie tego tekstu do końca i proszę o spojrzenie na niego z "przymrużeniem oka".

By: Dobrawka

Lata 2004- 2007Edytuj

Lata 2007-2010Edytuj

Blue 2.png Przydałoby się poprawić ten artykuł (Rozwinąć historię) rozszerzając go i dodając grafikę. Jeżeli nie wiesz jak, kliknij.

Więcej z Fandomu

Losowa wiki